Presse – workshop: Lær at lave en interaktiv bog med overraskelser (Scratch 2.0)

Pressemeddelelse

Vi bruger det gratis program Scratch til at lave en interaktiv bog, hvor børnene bruger deres egne idéer og tegninger til at lave en spændende historie, tegnefilm, små spil eller hvad de ellers kan finde på og hvor læseren selv kan blive en del af historien. For børn i alderen 8-14 år.

Kun for forældre
Scratch hjælper børn med at tænke kreativt, tænke systematisk, løse problemer, arbejde sammen og at bruge programmering som et værktøj – nødvendige kompetencer i det 21 århundrede.

Underviseren er Kirsten Dam Pedersen, som er bibliotekar i KBH og som tager ud og underviser med hendes firma Scratch på dansk. Hun har undervist over 500 børn og voksne i Scratch gennem 6 år. Læs mere på http://www.scratch-paa-dansk.nu/

Praktisk
Barnet skal have lavet en konto inden workshoppen på www.scratch.mit.edu. Barnet skal selv medbringe bærbar computer, helst med en mus. Alternativt kan han/hun måske låne en af biblioteket. Der skal ikke installeres noget på computeren. Barnet får et hæfte med hjem fyldt med idéer, som han/hun kan arbejde videre med derhjemme.

Den sidste halve time er der åben workshop, hvor familie og andre interesserede er velkomne til at se, hvad børnene arbejder med.